معرفی نرم افزار هایی در باره ی عکاسی بهتر با گوشی های هوشمند و توضیحاتی در باره ی آنها
 
موبایل ، کامپیوتر ، نرم افزار ، آندروید
بهترین های اینترنت را از ما بخواهید

نرم‌افزارهایی برای عکاسی بهتر با گوشی‌های هوشمند
مدتیه که گوشی‌های هوشمند وارد زندگی دیجیتالی ما شدن و سبک زندگی دیجیتالی ما رو تحت تاثیر قرار دادن.دیگه داشتن یه گوشی موبایل که فقط زنگ بخوره و اس‌ام‌اس بده، پاسخ‌گوی نیازای ما نیست.


یکی از قابلیت‌های خیلی مهم گوشی‌های هوشمند اینه که می‌تونیم اپ‌هایی رو متناسب با نیازهامون روی اونا نصب کنیم.


خیلی وقته که گوشی‌ها دوربین عکاسی دارن و می‌تونن با کیفیت پنج مگاپیکسل یا بالاتر عکس بگیرن. اما دیگه مثل سابق این دوربین‌ها فقط یه عکس ساده تحویل ما نمی‌دن و اگه یه گوشی هوشمند داشته باشید، می‌تونید انواع اپ‌های دوربین رو روی اونا نصب کنید تا عکس‌های جالبی بگیرید. بعضی از این اپ‌ها به قدری موثر هستن که ممکنه به نظر بیاد شما یه عکاس حرفه‌ای هستید.
اینستاگرام یکی از نرم‌افزارهای محبوب عکاسیه که شبکه اجتماعی منحصر به فرد خودش رو هم داره. به کمک این شبکه اجتماعی می‌تونید عکس‌هایی رو که گرفتید با دوستای اینستاگرامی‌تون به اشتراک بذارید.
چیزی که محبوبیت اینستاگرام رو چند برابر کرده، انواع افکت‌های جذاب اونه. این افکت‌ها طوری عکس شما رو ویرایش می‌کنن که عکس‌هاتون شبیه به عکس‌های حرفه‌ای می‌شه. اینستاگرام تا یک سال و نیم بعد از معرفی شدنش تنها محدود به سیستم عامل iOS بود. یعنی برای استفاده از اون می‌بایست یا آی‌فون داشته باشید یا آی‌پد. اما مدتیه که اپلیکیشن اندرویدی اون هم معرفی شده و اگه از کاربرای اندروید باشید، می‌تونید از این اپلیکیشن جذاب استفاده کنید و عکسای فوق‌العاده‌ای بگیرید. جالب اینکه در حال حاضر بیش از سی میلیون نفر از این اپلیکیشن استفاده می‌کنن و کارشناسا معتقدن که به زودی تعداد کاربرای اینستاگرام از مرز صد میلیون نفر هم می‌گذره. اگه از کاربرای دستگاهای اپلی یا اندرویدی هستید، برای استفاده از این برنامه می‌تونید به آدرس Instagram مراجعه کنید.
یکی دیگه از اپلیک یشنای جالب برای عکاسی، کالر اسپلشه. یکی از فیلترهای جالب این اپلیکیشن اینه که می‌تونه همه‌ی عکس رو سیاه و سفید کنه جز اون چیزی که شما می‌خواهید روش تاکید بکنید.
به کمک Color Splash می‌تونید از یه جنگل عکس بگیرید به طوری که تنها یکی از درخت‌ها رنگ داشته باشه. این اپلیکیشن روی سیستم عامل iOS کار می‌کنه و یکی از صد اپلیکیشن پرفروش این سیستم عامل به شمار می‌ره. کار کردن با این اپلیکیشن خیلی ساده ست. به این شکل که این اپلیکیشن عکس انتخابی شما رو سیاه و سفید می‌کنه و بعد شما می‌تونید با کشیدن انگشت روی قسمتی که می‌خواهید رنگی باشه، اون قسمت رو رنگی و از باقی قسمت‌های عکس متمایز کنید.
معمولا وقتی با خانواده یا یه گروه از دوستان‌تون به سفر یا گردش می‌رید، دوست دارید که از این لحظه‌های خوبِ دور هم بودن عکس بگیرید تا خاطره اون روز رو ثبت کنید. اپلیکیشنی که می‌تونه توی این جور موارد به کمک شما بیاد، اپلیکیشنیه به نام GroupShot.
همون طور که می‌دونید گرفتن عکس خوب، حتی به کمک دوربین‌های دیجیتال خودکار، کار ساده‌ای نیست. گاهی لازمه که عکس‌هاتون رو ویرایش کنید و از اون‌ها یه عکس دسته‌جمعی خوب در بیارید.
کاری که اپلیکیشن گروپ‌شات انجام می‌ده اینه که به شما توی ویرایش کردن عکس کمک می‌کنه. شما می‌تونید به کمک این اپلیکیشن چندین عکس بگیرید و بعد عکسا رو تحویل گروپ‌شات بدید تا این برنامه عکس‌های شما رو تحلیل کنه و یه عکس رو به عنوان عکس اصلی به شما پیشنهاد بده. در مرحله بعد شما می‌تونید با لمس کردن قسمت‌هایی از عکس که خوب نیفتاده، به این اپلیکیشن بگید که کدوم قسمت‌ها خوب نیفتاده. گروپ‌شات به عکسای دیگه مجموعه نگاه می‌کنه و قسمت‌هایی از اون عکسا رو پیشنهاد می‌ده برای جایگزین شدن با قسمت‌هایی که توی عکس‌ اصلی خوب نیفتاده. خیلی جالب شد نه؟
در صورتی که شما تغییرات پیشنهادی این اپلیکیشن رو تایید کنید، گروپ‌شات این تغییرات رو برای شما انجام می‌ده و در نهایت می‌تونید یه عکس دسته‌جمعی خوب داشته باشید.
اما یکی دیگه از اپلیکیشن‌های خوب و کاربردی برای عکاسی با گوشی‌های هوشمند، «سِنسور کَمرا»ست. (Sensor Camera)
این اپلیکیشن روی سیستم عامل اندروید اجرا می‌شه. البته گوشی‌تون باید اندروید 2.2 یا بالاتر داشته باشه تا بتونین از سنسور کمرا استفاده کنید. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کنه تا بهترین زاویه برای عکس گرفتن از یک سوژه رو پیدا کنید و اگه نور توی محیطی که دارید عکاسی می‌کنید، کم باشه شما رو در جریان می‌ذاره.
وقتی این اپلیکیشن رو اجرا می‌کنید، روی صفحه نمایش گوشی‌تون خطوطی به عنوان راهنما ظاهر می‌شن تا به کمک اون‌ها بتونید مثل حرفه‌ای‌ها قاب‌بندی کنید.
نرم‌افزار بعدی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، اسمش هست Retro Camera.
گستره رنگی که دوربین‌های قدیمی می‌تونستن ثبت کنن، سفید، سیاه و درجه‌هایی از خاکستری بود. در واقع تنها می‌تونستند عکس‌های سیاه و سفید بگیرن. نوع نگاتیوی که برای عکاسی به کار می‌رفت، می‌تونست منجر به جلوه‌های مختلفی در عکس نهایی بشه. مثلا نوع خاصی از نگاتیو وجود داشت که باعث می‌شد عکس نهایی دونه‌دار به نظر برسه. به همین دلیل عکاسی با اون دوربین‌ها حال و هوای خاص خودش رو داشت و هستند کسانی که بخوان عکس‌هایی با اون حال و هوا بگیرن. اپلیکیشن «رترو کمرا» به شما این امکان رو می‌ده که با موبایل‌ اندرویدی‌تون عکس‌هایی با حال و هوای قدیمی بگیرید. برای طراحی آیکون این اپلیکیشن هم از تصویر یه دوربین قدیمیه. این اپلیکیشن پنج فیلتر مختلف داره که هر کدوم از اون‌ها یک نوع جلوه قدیمی محسوب می‌شن.
اپلیکیشن رترو کمرا یه اپلیکیشن رایگانه که اگه روی گوشی‌تون اینترنت داشته باشین، می‌تونین اون رو از صفحه دانلود برنامه به نشونیandroidiha.com دانلود کنید. اجازه بدید بریم سراغ اپلیکیشن بعدی که به اسم Photosynth شناخته می‌شه و به کمک اون می‌تونید عکس‌های پانوراما بگیرید.
لنز دوربین‌های معمولی تنها می‌تونه زاویه دید محدودی رو ثبت کنه و اگه شما توی یه محیط باز باشید و بخواید که یه منطقه وسیع رو توی قاب دوربین‌تون جا بدید، عملا موفق نخواهید شد. یکی از راه حل‌ها اینه که به جای یک عکس، چند عکس بگیرید یا از لنزی استفاده کنید که زاویه دید وسیعی داشته باشه. اما وقتی با موبایل‌تون عکاسی می‌کنید، نمی‌تونید از لنز‌های مختلف استفاده کنید. بنابراین راه حل اینه که با گوشی‌تون چند تا عکس بگیرید و با کنار هم گذاشتن اونها یه عکس با زاویه دید وسیع یا اصطلاحا پانوراما درست کنید. برای این کار بهتره که از اپلیکیشن‌های مخصوص این کار استفاده کنید. Photosynth یکی از این نرم‌افزارهاست که به شما کمک می‌کنه تا عکس‌هایی با زاویه دید 360 درجه بگیرید. این اپلیکیشن با سیستم عامل iOS کار می‌کنه.
البته گرفتن عکس‌های پانوراما تنها ویژگی Photosynth نیست و یه کار خیلی جالب دیگه هم انجام می‌ده که در نوع خودش بی‌نظیره. این نرم‌افزار در واقع مربوط به یه پروژه بزرگ‌تره که مایکروسافت و ناسا مشترکا روی اون سرمایه‌گذاری کردن. طرز کار این اپلیکیشن این طوریه که می‌تونید چندین عکس از یک محیط خاص رو بهش بدید و این اپلیکیشن به کمک الگوریتم‌های Image Processing ÂÂÂÂ این عکس‌ها رو تحلیل می‌کنه و با کنار هم گذاشتن این عکس‌ها تصویری سه بعدی از محیط رو ارائه می‌کنه. همون طور که می‌تونید حدس بزنید، کار کردن با این اپلیکیشن تجربه کاملا متفاوتی از عکاسی و ویرایش عکس رو در اختیار شما می‌ذاره. Photosynth هم یکی از اپلیکیشن‌های رایگانه.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب